השאלון העצמאי עם עמית נגלר

עמית נגלר

 


ספר לנו קצת על הספרים שלך…

עד היום כתבתי שלושה ספרי ילדים, קובץ סיפורים קצרים והרומן "שנית אלייך נאסף" שיצא לאחרונה הוא ספרי החמישי.
ספרי הראשון לילדים "לאן נעלמו החלומות של החיות?" הספר נלמד במספר מכללות לחינוך ועוסק בקבלת השני והשונה ועוסק בקבלת חיה חדשה לארץ החיות.
ספרי "פעם אבא, פעמיים ילד" מציג את החוויות שעוברים אבא ולביא ביחד בחיי בדרכם לאסוף זיכרונות טובים ולהרגיש בטוחים ואהובים.
וספרי "סבא אושר" הוא סיפור על סבא שמקרין מהטוב שבו אל הילדים והסביבה ומאפשר לקסם הילדות למצוא את המפגש שבין ההורים לילדים. "סבא אושר" נבחר להציג את חודש הקריאה לפני שנתיים בעיר רחובות.
הספר "אל תשאיר בלגן" הוא קובץ של 53 סיפורים קצרים ומעט מטורפים שבין מציאות לדמיון ובין אמת לחלום. ספרי האחרון "שנית אלייך נאסף" הוא רומן שמשלב סיפור אהבה ומתח.
ערב חזרתם לארץ של יפתח ואֵלה בן־ארי משליחות בבולגריה מתה אֵלה בנסיבות מסתוריות. יפתח חוזר לארץ בלב שבור עם בנם בן השנתיים, ומחליט להתחיל חיים חדשים במושב של פעם. כשאמילי, בחורה צעירה שעובדת בגן של בנו, נכנסת לחייו הוא מופתע לגלות שיש בלבו מקום לאהבה חדשה. אלא שעד מהרה מתברר שאמילי אינה מי שחשב שהיא, ודרכה הוא נאלץ להתמודד עם גילויים חדשים על אשתו ועל חייו הקודמים. הגילויים המטלטלים מאלצים את יפתח לקחת סיכון גדול שלא היה מוכן לו.

למה בחרת בהוצאה עצמית? מה היו השיקולים?

את הספר החדש הוצאתי בעזרת קמפיין מימון המונים כך שמבחינתי זו הייתה המחויבות שלי למי שתמך בהוצאת הספר. לפני מספר שנים הקמתי את הוצאת מוסקט ובה אני מוציא את ספריי.
היום, כשלמדתי מקרוב את רזי המקצוע, אני יכול להוציא לאור ספרים גם עבור סופרים אחרים מבלי שישלמו סכומים בלתי מתקבלים על הדעת.
כשאני מכיר את אנשי המקצוע הטובים ביותר זה בהחלט אפשרי.

מה למדת מהתהליך הזה?

שאין תחליף למחויבות שלך. יש סופרים שהתהליך הזה לא מתאים לאופי שלהם וזה בסדר גמור.
אני מטבעי סקרן ואוהב ללמוד ולהיות מעורב גם בהפקת הספר ועד היום לא התאכזבתי.

כיצד אתה מקדם את הספרים שלך ומביא אותם לתודעת הקוראים?

קידום הספרים שלי הוא דבר שנעשה על ידי בכל מה שאני עושה. אנחנו חיים בתקופה שיש הרבה יותר אפשרויות לפרסום בהרבה פחות כסף  מאשר לפני 5 שנים. מאידך, יש הרבה מאד אפשרויות פרסום ועל מנת לבלוט חייבים למצוא ערכים מוספים ואת הקידום שהכי מתאים לך ולספרים שלך. הניסיון המקצועי שלי כקופירייטר במשרדי פרסום וקידום מכירות עוזר לי מאד לשווק ולקדם את הספרים שלי. עם ספרי הילדים אני משתדל להגיע ליזמים ולאנשי עסקים שיכולים לשלב אותם כמתנה או כמוצר נלווה לקהלי היעד.

איזה טיפ היית נותן למי שרוצה להוציא ספר בהוצאה עצמית?

הטיפ הכי חשוב: אם אתה לא מכוון מטרה, חרוץ, ויודע לגייס לצידך אנשי מקצוע איכותיים  – חבל על הזמן ועל הכסף שלך. קהל רוכשי הספרים יודע לזהות מיד ספר שהופק בצורה מקצועית וספר שהופק באופן חובבני.

ולסיום: מה אתה קורא בימים אלה?

אני אוהב לקרוא במקביל. בימים אלה אני קורא את  "תשמעו סיפור!" של יצחק בשביס זינגר, שתרגמה מיידיש בלהה רובינשטיין ואת "אתה שוטר בירושלים" של בן פול, שאני בספק אם זהו
שמו האמיתי של הסופר.

 

לרכישת הספרים של עמית נגלר: http://goo.gl/siu0Hv

כתיבת תגובה